Press "Enter" to skip to content

Ianuarie, cea mai depresivă lună a anului. CINCI trucuri ca să fentezi depresia sezonieră

Prima lună din an reprezintă o perioadă ceva mai dificilă din punct de vedere emoţional, pentru că aduce cu ea în multe cazuri „depresia de ianuarie”, cunoscută şi sub numele de astenia de iarnă.

Condiţiile atmosferice specifice sezonului rece – zile scurte, precipitaţii abundende, lipsa soarelui, frigul sunt doar câteva condimente care aşezate peste un fond sensibil, peste un fond depresiv, oboseală, epuizare fizică, epuizare psihică, stres în viaţa personală, despărţiri, pierderea unei persoane dragi, stres în viaţa privată, alimentaţie nesănătoasă pot declanşa depresia sezonieră. Printre simptomele depresiei sezoniere se numără – sentimentul de inutilitate şi vid interior, anxietate, iritabilitate, insomnie sau somn prelungit, oboseală, lipsă de concentrare, sentimentul de lipsă de valoare, precum şi sentimente accentuate sau inadecvate de vină şi se poate ajunge chiar la gânduri de moarte sau suicid.

CINCI trucuri ca să o fentezi:

  • Citește o carte! Cu alte cuvinte, călătorește cu mintea în orice loc și în orice timp ai chef. O incursiune în lumea fanteziei e doctorie curată atunci când cheful de viață te-a părăsit.
  • Bagă vitamine, în special vitamina D, și mai fă plimbări. Chestia complicată e că, fără lumină naturală, vitamina asta nu se asimilează, deci trebuie să te expui la Soarele leșinat de ianuarie. Dar mersul în aer liber o să-ți redea aripile optimismului.
  • Ieşi cât mai mult la soare. Plimbările în aer liber, chiar dacă este frig, permiterea luminii naturale să intre în camere vor creşte astfel nivelul de expunere la lumină, lucru ce va ajuta organismul să-şi regleze ceasul intern.
  • Ascultă cântece triste. Paradoxal, dar acestea combat starea de spirit negativă şi sentimentul de singurătate, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Tokyo. În plus, cântecele triste fac oamenii să fie mai calmi.
  • Bea ceai. Cercetătorii olandezi au descoperit că obiceiul de a bea un ceai din când în când, pe parcursul zilei, creşte creativitatea şi impulsionează procesele cognitive. Cafeina este un stimulant, iar ceaiul conţine un aminoacid, L-teanina, care influenţează relaxarea.

Abonați-vă la newsletterul nostru!

Comments are closed.