Press "Enter" to skip to content

Performanță! O cercetatoare româncă a descoperit o exoplanetă unică

Prin intermediul satelitului NASA pentru depistarea exoplanetelor (TESS), cercetatoarea Diana Dragomir și echipa ei au descoperit o a treia exoplanetă aflată în afara sistemului nostru solar.

Planeta, numita HD 21749b, orbitează în jurul unei stele pitice aflate la o distanta de 53 de ani lumina de Terra, în constelația Reticulum, scrie MIT News.

HD 21749b orbitează steaua sa în 36 de zile, comparativ cu timpul scurt al celorlalte două planete – Pi Mensae b, un „super-Pământ” cu o orbită de 6,3 zile şi LHS 3844b, o planetă solidă care realizează o orbită în doar 11 ore. Suprafaţa planetei nou-descoperite are o temperatură de circa 150 de grade Celsius, relativ redusă, având în vedere apropierea de steaua sa, care este aproape la fel de luminoasă ca Soarele.

Este cea mai rece planetă mică pe care o cunoaştem, care orbitează o stea atât de strălucitoare„, a precizat cerectătoarea româncă Diana Dragomir, de la Kavli Institute for Astrophysics and Space Research al MIT, conducătoarea studiului. „Ştim multe despre atmosferele planetelor fierbinţi, dar pentru că este foarte greu să găseşti planete mici care orbitează planetele lor mai departe de stelele lor şi deci mai reci, nu am putut afla mai multe despre acest tip de corpuri.

Dar am fost norocoşi şi am descoperit-o pe aceasta pe care o putem studia mai în detaliuCredem că această planetă nu ar fi atât de gazoasă precum Neptun sau Uranus, care sunt alcătuite în mare parte din hidrogen. Probabil, planeta abundă în apă sau are alt tip de atmosferă densă„, a mai spus Diana Dragomir.

Abonați-vă la newsletterul nostru!

Comments are closed.