Press "Enter" to skip to content

Dezastru la testele PISA. Aproape jumătate dintre elevii români nu înțeleg ce citesc.

HTML Image as link
Qries

Un raport recent relevă o situație alarmantă în sistemul educațional românesc, cu rezultate dezastruoase la testele PISA (Programul Internațional pentru Evaluarea Elevilor). România se clasează pe penultimul loc în Uniunea Europeană, cu un nivel de competență mediu la nivelul 2, considerat critic. Acest articol analizează în detaliu cauzele și implicațiile acestor rezultate, precum și posibilele soluții pentru îmbunătățirea situației.

Dezastru la Testele PISA

De peste două decenii, România participă la testele PISA, dar, din păcate, rezultatele recente arată că nivelul de competență al elevilor rămâne alarmant de scăzut. Cu un scor total de 428 de puncte, România se situează pe penultimul loc în UE, depășind doar Bulgaria. Aproape jumătate dintre elevii români nu înțeleg conținutul textelor citite, o realitate care ridică semne de întrebare serioase asupra eficienței sistemului educațional.

Performanțe stagnante în matematică, lectură și științe

Rezultatele din 2022 nu arată o îmbunătățire față de cele din 2018. La matematică, scorurile au scăzut comparativ cu 2012 și 2015, iar în domeniile lecturii și științelor, performanțele sunt similare cu cele din ciclurile anterioare de testare. Această stagnare indică o lipsă de progres în îmbunătățirea abilităților educaționale ale elevilor.

Comparație cu standardele internaționale

Comparativ cu media OCDE, elevii români au obținut scoruri mai scăzute în toate cele trei domenii evaluate. Doar un procent mic din elevii români atinge niveluri de performanță ridicate (nivelurile 5 sau 6), în timp ce în țări precum Singapore, Japonia sau Estonia, procentul acestora este semnificativ mai mare.

Analiza competențelor elevilor

  • Matematică: Doar 51% dintre elevii români ating nivelul minim de competență (nivelul 2), comparativ cu 69% în media OCDE.
  • Lectură: Aproximativ 58% ating nivelul 2, iar doar 2% ating nivelurile superioare de competență.
  • Științe: Aici, 56% din elevi ating nivelul 2, iar doar 1% ajung la nivelurile 5 sau 6.

Situația actuală a educației din România este o provocare majoră și necesită o abordare strategică și eficientă. Reformele sunt necesare pentru a îmbunătăți calitatea învățământului și pentru a asigura că elevii români sunt capabili să se ridice la standardele internaționale. Acest lucru implică investiții în resurse educaționale, formarea profesorilor și adaptarea curriculumului la nevoile secolului XXI. Doar prin eforturi conjugate și o viziune clară se poate spera la o schimbare pozitivă în educația românească.

HTML Image as link
Qries

HTML Image as link
Qries

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries