Press "Enter" to skip to content

Justin Capră: Inginerul care a inventat “rucsacul zburător”, precum și numeroase prototipuri de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil

HTML Image as link
Qries

Din cele peste 100 de invenții, 72 au fost prototipuri de mașini cu consum redus de combustibil, șapte au fost aeronave și 15 motoare neconvenționale.

Mașina modernă, a spus el, a fost “o rușine”.

HTML Image as link
Qries

Propulsat de sărăcie și curiozitate, Capră a început să inventeze gadgeturi în copilărie.

Sa alăturat armatei, iar în 1955 a inventat Virgilius RocketCar, care a fost echipat cu un motor cu reacție și a ajuns la 180 km-h. În anul următor a dezvăluit “rucsacul zburător”, o mașină de zbor personală. Un paraşutist a testat invenţia, dar sa prăbușit. Capră a fost sfătuit de către pionierul aeronautic Henri Coanda să schimbe combustibilul; el a făcut acest lucru și a venit cu o versiune îmbunătățită. Același parașutist a încercat din nou și de data aceasta a rămas în aer.

Dar, în timpul comunismului, cetățenilor nu li sa permis să dețină mașini zburatoare, iar Capră nu a reușit să-și breveteze invenția. El a căutat ajutor din partea Ambasadei SUA la București, dar când a părăsit clădirea, a fost arestat de agenții Securității, care l-au acuzat că a încercat să construiască o mașină de zbor pentru a fugi din România. În cursul a două săptămâni de interogare a fost bătut și a amenințat cu un rău, iar când a fost eliberat i-a fost interzis să lucreze ca inginer. În 1962, o rucsac identic a fost produs în SUA de către Bell Aircraft și brevetată. “Tot ce era diferit era culoarea”, a insistat Capră.

În 2002, SUA au recunoscut oficial pe Capră ca inventator al jetpack-ului. În 2011 a construit o mașină cu un singur loc care a parcurs 750 de km cu 5 litri de combustibil, funcționând cu un amestec de benzină și apă.



HTML Image as link
Qries

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries