Press "Enter" to skip to content

1 milion de elevi români care nu au avut acces la internet în ultimul an au pierdut 24 de săptămâni de şcoală.

„La un an de declararea oficială a pandemiei şi de la prima zi în care şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic”, a menţionat World Vision România, potrivit Agerpres.

HTML Image as link
Qries

Datele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învăţământ:

  • 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze; nu au avut conexiune la internet – 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online.
  • Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de şcoală.
  • Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională. Această statistică ne dovedeşte că riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul şcolar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe aceşti copii lăsaţi în urmă, să-i ajutăm să continue să înveţe, iar programele dedicate lor sunt esenţiale.
  • Jumătate dintre elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică.

Foto: Salomon

HTML Image as link
Qries

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries